Målgruppen på Dalgas Skolen

Dalgas Skolens undervisning er rettet mod voksne, der i en kortere eller længere periode på grund af psykiske problemer eller egentlige sindslidelser ikke fuldt ud er i stand til at benytte sig af andre undervisningstilbud.

Målgruppen på Dalgas Skolen er karakteriseret ved at være voksne mennesker med psykisk sårbarhed eller egentlig sindslidelser som f.eks. depression, bipolar lidelse, angst, stress, spiseforstyrrelser, selvskadende adfærd, ADHD, personlighedsforstyrrelser eller skizofreni.

For at være i målgruppen, skal du være normaltbegavet og kunne indgå i undervisningen på lige fod med de øvrige elever, og du skal kunne indgå i det sociale fællesskab på normale vilkår, uden at det bliver udfordrende for de andre elever der går på holdet.

Vi vægter det sociale møde med ligesindede meget højt på skolen.

Har du lav IQ eller mental retardering er du derfor udenfor Dalgas Skolens målgruppe, også selv om du samtidig har psykisksygdom.